یک گونه جدید منفک گون از بخش Caprini از خراسان

Authors

  • حکمت صفوی
  • علی‌اصغر معصومی
  • یاسمن ناصح
Abstract:

در میان گونه‌های شناخته شده فراوان متعلق به بخش Caprini  از  استان  خراسان،  گونه   A. zangooianus به عنوان یک گونه جدید منفک از شرق ایران، استان خراسان شرح داده می‌شود.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

یک گونه جدید منفک گون از بخش caprini از خراسان

در میان گونه های شناخته شده فراوان متعلق به بخش caprini  از  استان  خراسان،  گونه   a. zangooianus به عنوان یک گونه جدید منفک از شرق ایران، استان خراسان شرح داده می شود.

full text

گونه جدید گون از بخش Caprini از ایران

در میان بخش‌های Astragalus، بخش Caprini یکی از بزرگترین بخش‌های جنس گون می‌باشد گونهA. shahsavarii به عنوان گونه جدید از بخشCapriniمعرفی می‌شود. این گونه بانزدیکترین خویشاوند خود A. gypsaceus مقایسه شده است.

full text

گونه جدید گون از بخش caprini از ایران

در میان بخش های astragalus، بخش caprini یکی از بزرگترین بخش های جنس گون می باشد گونهa. shahsavarii به عنوان گونه جدید از بخشcapriniمعرفی می شود. این گونه بانزدیکترین خویشاوند خود a. gypsaceus مقایسه شده است.

full text

گونه جدید از جنس گون از ایران

نمونه‌های جمع‌آوری شده هرباریوم مرکزی ایران نامگذاری شدند. از میان نمونه‌های جمع‌آوری شده گونه A. mehranensis  به عنوان گونه جدید شرح داده می‌شود. گونه‌ جدید به همراه دیاگنوز، شرح و تصویر کامل گیاه ارائه می‌شود و با نزدیک‌ترین خویشاوندان خود مقایسه گردیده است. نمونه تیپ در هرباریوم مرکزی ایران نگهداری می شود.  

full text

معرفی یک گونه جدید گون از شمال شرق ایران

در طی جمع‌آوری و شناسایی گیاهان استان خراسان شمالی در میان گیاهان جمع‌آوری شده ، نمونه‌ای از جنس گون مشاهده شده که به عنوان گونه‌ای جدید معرفی و شرح داده ‌می‌شود. این آرایه به نام  Astragalus razensis متعلق به بخش Ornithopodium  می‌باشد. شرح گونه به همراه تصویر و پراکنش جغرافیایی آن ارائه می‌شود. همچنین با نزدیکترین خویشاوند خود یعنی A. ornithopodioides مقایسه شده‌ است. نمونه تیپ این گونه در هر...

full text

یازده گونه و یک بخش جدید از جنس گون در ایران

یازده گونه از ایران نامگذاری و معرفی می‌گردد. Astragalus babakhanloui, A. doshman-ziariensis, A. facetus, A. ghahremanii, A. inexpectatus, A. iranshahrii, A. memnonius, A. plagiophacos, A. rubrocalycinus, A. termeanus, A. vessalae. این گونه‌ها با گونه‌های مشابه و نزدیک مقایسه می‌شوند. بخش تک گونه‌ایPlagiophacaبه عنوانواحد رده‌بندی جدیدی معرفی و گونهAstragalus plagiophacos  تیپ آن قرار داده می...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 9  issue 1

pages  63- 64

publication date 2001-11-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023